Dag 4 -Mina föräldrar

Mina föräldrar. Ja, var ska jag börja. Mor min heter Jessica och är 40.
Hehe, har jobbat på båtar hela livet innan jag föddes i stort sätt. Där
hon även träffade far min. Min gammelmormor är norsk vilket gör mamma
kvartsnorsk och mig åttondelsnorsk. (Intressant). Just nu håller hon på att
plugga till förskolelärare : D Duktig morsa jag har, ensamstående OCH
pluggar *Stolt*. Pappa vet jag inte mycket om. Har aldrig träffat honom,
eller jo. Typ en gång när jag var några dagar gammal, men fan. Det kommer
inte jag ihåg någonting av xD Han stack iaf när han fick reda på att jag
skulle komma. Farfar är grek, pappa halvgrek. Därav mina mörka färger.
Han har svart hår, så svart att det nästan lyser blått i solen. Knallbruna ögon.
Dock vet jag inte mycket mer, han bor någonstans. Har inte orkat försöka
få tag på honom mer. Några gånger utan svar räckte. Jag hade kontakt med
min farmor ganska länge tills min pappa, som heter Daniel (Danne) ställde
henne inför ett ultimatum. Välj mig eller henne sa han. Han gillade inte att
hon hade kontakt med mig och min mamma. Och absolut inte att vi var och
hälsade på henne +kusiner och farbror när jag var 2..? Vi hade kontakt via
brev, jag tror jag var någonstans vid 3-4årsåldern när jag plötsligt slutade
få svar på mina brev. Hur förklarar man för en 4åring att hennes farmor
och pappa inte vill ha med henne att göra längre liksom? Nu för ett tag
sen så hittade jag ett sista brev från farmor där det bland annat stod
en förklaring till varför hon inte kunde hålla kontakt med mig länge.
"Daniel är ju trots allt min son som jag värdesätter högst här i världen,
och han gillar inte att vi har kontakt så det måste tyvärr bli såhär".
Men men, sånt är livet antar jag. Funderar dock ibland på hur min
farsa ser ut just nu osv, har ett enda litet kort på honom som är
cirkus 25 år gammalt.

Nu känner jag att det blev väldigt personligt. Så nu sätter jag punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0